פרסומים דומים שאולי יעניינו אותך

2 Comments

  1. מעניין ונועז אסף, לנפץ ככה מיתוס ולהתבונן באופן ביקורתי כל כך על פיקאסו!
    נדמה לי שבהקשר אמנים דגולים, אגו לא נראה להם בעיה, להפך, מושא לטיפוח.
    מכירה אישית אמן שצוטט פעם בהארץ, על הפוסלים אותו מתוך עולם האמנות, כאומר ״הם חושבים שיש להם אגו גדול, לי יש אגו גדול יותר מלכולם ביחד!״
    אז לעניין האגו הגדול אני לא מתוכחת.
    אבל כשהאלימות מקבלת ביטוי סובלימטיבי בציור חי, חשוב באמת הקונטקסט התרבותי : החופש לפרק צורות, היה אז מהפכני, ולבטא את הייצוג הפנימי של לדוגמא, אישה.
    בחיים הוא אהב לאהוב אותן ובאמנות פירוק. אני חושבת שזה עדיף מההפך.
    ולגבי אותם אמנים המציירים את ילדיהם, והשימוש באנשים, ההתייחסות העלתה לי זכרון כואב כמודל ילדה לשעבר, על ישיבה ארוכה בעירום בסטודיו, וכמיהה עזה להיראות באמת.

  2. תודה נעמי, באמת עדיף לאהוב באמת ולפרק רק באומנות. זה מעורר את השאלה הזו של סובלימציה – שוודאי היתה אז גם בשיח התרבותי בעקבות הפופולריות של פרויד באירופה. "לפרוק" ו"להוציא" זה מושגים שהגיעו משם. היום אנחנו חושבים שלא בטוח שיש ערך (של ריפוי) בפריקה הזו, ואולי להיפך, שזה דווקא יוצר את "הקרמה" ועלול לגלוש גם לחיים עצמם.
    מקווה שהילדים שלי לא ירגישו כמו הזכרון שתיארת…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *